La reluarea stagiunii artistice a primitorului Centrul Cultural al Orașului Buftea, am avut ocazia să întreprindem o captivantă incursiune în tunelul timpului muzical, plecând de la o parabolă dramatică, inspirată din chiar creația lui William Shakespeare.
Îmbucurător a fost să descoperim insolite filiații și confluențe expresive între piesele și libretele acestora, incluse într-un repertoriu deloc dominat de melancolie, ci, dimpotrivă, unul care a sugerat o invitație la descătușarea energiilor visătoare și la reconectarea cu atmosfera extrem de variată a unor partituri având ca unitate finală un imbold la bucuria de a trăi și la o purificare interioară în contextul trecerii la noul anotimp.
Componenta de rezistență a seratei a fost susținută valoric de cuplul format din pianista Andreea Butnaru și violoncelistul Florin Mitrea. Experimentați virtuozi ai instrumentelor, pe care le domină cu admirabilă candoare și siguranță de sine, aceștia au impresionat intens auditoriul prin câteva piese care, înlănțuite, au trimis la diverse școli muzicale naționale din trecut, însă cu accente inovative ale frazării muzicale. Repertoriul a derulat, cu înflăcărare, celebre piese ale compozitorilor Șostakovici, M. de Falla, Rahmaninov, C. Dimitrescu și Bartok.
Interpreții de operă și operetă invitați au recurs la un repertoriu pe cât de tonic, pe atât de diversificat. Astfel, Dana Mihordea a ales arii ale germanului Offenbach, interpretate în limba franceză, care au electrizat lesne publicul din sală și online prin ardoarea pasională, întorsăturile zglobii ale tonalităților și timbrul perfect rezonant în raport cu arabescurile comice ale ariilor interpretate.
Drept un inspirat contrapunct, ariile alese de Sergiu Neamțu din tezaurul componistic al lui Pergolesi și, respectiv, Mozart, s-au evidențiat prin exuberanță tonală, expresivitate timbrală a stilului interpretativ și prin invitația la conectarea cu universul operei bufe de odinioară.
În fine, tânăra și talentata interpretă Maria Ungheanu a coborât cu delicatețe cortina spectacolului printr-o fermecătoarea piesă ”Over the rainbow” a compozitorului Harold Arlen, din musical-ul ”Vrăjitorul din Oz”, cu care, cândva, a fascinat, în filmul muzical, Judy Garland. Apariția sa, precum și vestimentația aleasă, au îndemnat la reverie și diafanitate grație coloraturii imprimate interpretării și osmozei instantaneu generate spre delectarea spectatorilor.
Să mai spunem doar că organizatorii – Asociația ”Home of Strings”, prezidată de maestrul Cristian Voicu, și Centrul Cultural al Orașului Buftea, condus de muzicianul Robert Nagy, precum și, în mod deosebit, Sponsorul principal al evenimentului – Nufărul SA – sunt de felicitat pentru că ne-au deschis o mică fereastră, pentru fiecare, către o toamnă cât mai îmbelșugată spiritual și către acea comuniune pe care totdeauna confluența dintre muzică, teatru și poezie o pot intensifica în noi, ca o ritmică purificare necesară trecerii într-un nou anotimp sau către o nouă vârstă a inspirației și speranței.
Scenariul întregii întâmplări artistice a fost inaugurat printr-un celebru poem al lui Eminescu și a fost ulterior moderat de Sever Avram.
(Sandu Zamfirescu)